• Mere end 20 års erfaring
  • Konkurrencedygtige priser
Spot on Travel New York og Californien

Rejsebrev – rejse til New York og Californien

af Lisbeth Isbrandt (jul. 2012)

Rejse til USA i juli 2012: New York, LA, Yosemite National Park og San Francisco

Vi er en familie på to voksne og en søn på 15 år. Vi havde ikke tidligere været på ferie i USA og havde et ønske om at se både noget på Østkysten – specielt New York – og noget på Vestkysten. Med Lenes hjælp fik vi strikket en herlig tur sammen, hvor vi startede med fire dage i New York, fløj til LA, hvor vi havde et par dage, inden vi kørte rundt i en lejet bil og besøgte bl.a. Yosemite National Park og sluttede af med fire dage i San Francisco. Vi fik på denne måde både kombineret storbyferie, men også spændende naturoplevelser og set forskellige sider af USA. Stor ros til Spot on Travel og Lene for hjælp med alle de praktiske detaljer, hvor det hele bare fungerede, så vi kunne nyde vores ferie.

I alle tre storbyer boede vi meget centralt, hvilket gjorde, at vi fik meget ud af vores tid de forskellige steder og samtidig havde muligheden for at komme hjem på hotellet og slappe lidt af mellem de mange oplevelser. Vi landede i NY kl. 12.00 middag og havde pga. tidsforskellen nærmest vundet en dag. Mange rejseguider anbefaler en guidet sejltur, hvilket lød herligt, men i sommervarmen er køerne megalange og uden for skygge, så vi valgte i stedet en sejltur med færgen til Staten Island. Turen udgår fra sydspidsen af Manhattan, tager en ½ time og er gratis. Ventetiden er i en airconditioneret hal, og færgen er så stor, så man kommer med ved næste afgang – sejler hver ½ time. Fra båden får man et herligt view over New York og sejler meget tæt på Ellis Island.

En anden gratis fornøjelse var en gåtur på Brooklyn Bridge ved aftenstid – hvor man får et flot syn ind over byen – og broen i sig selv er også meget bemærkelsesværdig.

Vi havde hjemmefra forsøgt at få billetter til en forestilling på Broadway, men uden held. På Times Square fandt vi Box Office ved den røde trappe og var heldige at få billetter til en eftermiddagsforestilling – behageligt at komme væk fra varmen og et godt tidspunkt, når man stadig led af jetlag. Vi så ”Avenue Q” til stor fornøjelse for os alle tre.

LA og Hollywood er jo de kendtes by – Men der er også mange andre muligheder. Hollywood er også musikkens Mekka – nærmere bestemt Sunset Boulevard, hvor der ligger den ene musikbutik efter den anden med musikinstrumenter. En tur ned til Downtown kan også anbefales, hvor der ligger et charmerende spansk kvarter, hvor butikkerne også taler engelsk, hvis man ikke lige er så spanskkyndig.

Lene havde arrangeret, at vi skulle hente vores lejede bil i LA lufthavn. Vi kørte mod Santa Barbara ad Highway 1. Flot kysttur og herlig by i spansk stil – området kaldes også Den Californiske Riviera. Her fik vi prøvet californisk Cuisine – Portionerne er noget mindre, men til gengæld er kvaliteten meget lækker. Herfra fortsatte vi mod Grover Beach – et lidt mere barsk kystområde og knapt så turistet. Vi fik besøgt/handlet lidt på Pismo Outlet, der ligger lige i nærheden.

Vi forlod nu kystlinjen for at køre gennem ørkenområde mod Bakersfield, Ridgecrest og Bishop. Undervejs kørte vi forbi områder, hvor folk boede i skurvogne, hvilket jo stod i skarp kontrast til den rigdom, vi havde set i Santa Barbara og Beverly Hills. De nævnte byer var spændende på hver sin måde og passede fint til en enkelt dags besøg.

Herefter nåede vi frem til Mammoth Lakes – hvor vi så de syv søer – meget smukt og frodigt område efter flere dage i ørkenen. Vi kørte gennem Yosemite National Park ad Lee Vining passet, hvilket var en meget smuk tur. Efter parken nåede vi frem til Sonora – en by i bedste cowboystil.

Sidste storby på turen var San Francisco – Byen omtales oftest som USA’s flotteste – og det er en smuk by. Vi nød især en sejltur omkring Alcatraz og under Golden Gate Bridge. Men en gåtur fra centrum og ud til broen kan også anbefales, hvor man får hele kystlinjen med de mange smukke huse langs kysten. Fisherman´s Wharf er også et besøg værd, ikke mindst deres fiskerestauranter.

Ovenstående er kun et lille udpluk fra en tre ugers tur. Vi kan varmt anbefale andre at benytte Spot on Travel som jeres rejsebureau, hvor man kan få hjælp med alle detaljer omkring rejsen.

Websitet anvender cookies til at huske indstillinger, statistik og målretning af annoncering, som deles med tredjepart.