• Mere end 20 års erfaring
  • Tryghed på rejsen
  • Konkurrencedygtige priser
Spot on Travel Fodbold tur til London

En fodbold-tur til London med ”drengene”

af Torben Steffensen, Århus (mar. 2011)

For kort tid siden var vi 5 fyre i 35-40 års alderen som valgte at tage på weekendtur til London.

Det var en super god tur, og hvis denne lille beskrivelse kan inspirere andre til noget tilsvarende, kan det klart anbefales.
Vi fløj fra Billund til London. Spot on Travel havde anbefalet os, når vi alligevel var så mange, at bestille en taxa service direkte til hotellet i London, så taxaen var bestilt, så den ventede på os i lufthavnen. Det gjorde, at vi ret hurtigt stod i midten af London uden at bruge unødig tid på transport.

Vi brugte lørdag eftermiddag på nogle af de obligatoriske sights. Vi gik en tur gennem Hyde Park, så Buckingham Palace, Westminster Abbey, Themsen, Royal Albert Hall, Big Ben og sikkert også et par andre steder, som jeg har glemt i farten. Lad mig sige det med det samme – turen var veltilrettelagt af Spot on Travel. Turen indbefattede også Oxford Street, Picadelly Circus og andre områder i midten af London.

De pub-besøg, vi havde på ruten, var selvfølgelig gode, og her noterede jeg mig, at pub-priserne er væsentlig billigere end i Danmark. Det er samtidig meget spændende at prøve de ølmærker, man aldrig prøver herhjemme.

Lørdag aften tog vi på polsk restaurant i gåafstand fra hotellet. Restauranten var også anbefalet af Lene fra Spot on Travel, og den var en virkelig god oplevelse. Vi tog forholdsvis tidligt tilbage til hotellet. Vi ville være klar til næste dag, som skulle blive en dag i fodboldens tegn.

Vi havde nemlig besluttet, at vi ville bruge søndag formiddag på en guidet rundvisning på Stamford Bridge – for de uindviede er det Chelseas hjemmebane. Spot on Travel havde på forhånd orienteret os om åbningstider, hvordan vi kom derud, etc. Der var en ældre guide på stedet, der var god til at fortælle historier, og det var en fantastisk oplevelse. Lidt pudsigt, at det kan være så ”stort” at se et tomt stadion, og det kan vi nok heller ikke forklare koner og kærester derhjemme – det er nok noget, man skal være mand for at forstå 

Efter denne rundvisning tog vi til Upton Park, som er West Hams hjemmebane. Her så vi West Ham vinde 3-1 over Liverpool. En super god kamp, og efter en oplevelse som denne, skal man lede længe efter en så intens fodboldpublikumsoplevelse. Selv de bedste fans i Danmark kan ikke skabe så god en stemning til en kamp. Fodboldbilletter er dyre, men det er altså en stor oplevelse. Om nogle år vil jeg gerne have min søn med til sådan en kamp.

Søndag aften havde vi – med Spot on Travels hjælp – tilrettelagt sådan, at vi tog til et hotel beliggende 100 meter fra Stansted Lufthavn. Vi skulle med flyet til Billund meget tidligt om morgenen, så derfor var det letteste, at vi var lige ved siden af lufthavnen. Det fungerede også fint.

Som det fremgår ovenfor synes jeg, at ”fodbold-dagen” søndag var bedst. Hele turen var dog god med mange oplevelser på kort tid, og jeg var helt ”høj” af oplevelserne på turen.

Spot on Travel har hele vejen igennem været en professionel samarbejdspartner, og jeg kan klart anbefale andre at benytte dette rejsebureau.

Jeg har selv forholdsvis små børn på 3, 6 og 9 år, og derfor har vi ikke rejst særlig meget i løbet af de sidste år. Med denne tur har jeg dog oplevet et strejf af, hvad jeg er gået glip af, og jeg har derfor fået smag for flere rejser. Jeg vil ikke i fremtiden tøve med at bede Spot on Travel om råd og input, når jeg planlægger den næste rejse.

Websitet anvender cookies til at huske indstillinger, statistik og målretning af annoncering, som deles med tredjepart.